.

7:04 AM

Bermuhasabah Cinta Kita Pada Allah..

Ketika senang dan sihat manusia halakan cintanya pada harta dunia, pangkat dan kemewahan bertimbun. Sukar dipadam segala keenakan duniawi yang terpapar di hadapan mata. Begitu rakus manusia itu menjamah seiap inci nikmat dunia seperti seekor singa yang kelaparan.

Ketika suatu hari Allah mengambil seketika segala yang dimiliki manusia itu, diberikan sakit pada kadar yang ringan, manusia segera berpaling dari wajah dunia. Seolah-olah sikap tamak yang lepas tidak pernah lahir dari dalam hati. Manusia merintih, merayu agar dikembalikan semula nikmat sihat itu. Tanpa sihat kereta mewah itu kini menjadi hiasan indah di halaman rumah. Tanpa sihat wang berjuta ringgit tersusun elok di dalam almari antik. Semua nikmat terputus. Kerana manusia tahu, tiada yang dapat menyembuhkannya selain Allah. Dia juga tahu, andai titakdirkan mati, dia akan bertemu Allah. Kini cintanya hanya kepada Allah...

Di waktu sakit inilah rahmat Allah bertandang. Dengan kasih sayang Allah, melihat keadaan hambaNya yang merintih. Andai perasaan takut dan harap berkumpul maka segala dosa akan terampun.

0 comments: