.

5:06 PM

KEARAH MELAHIRKAN MAHASISWA YANG BERDIMENSI BARU

Meneruskan rentak perjuangan mahasiswa dalam meletakkan dan mengembalikan maruah mahasiswa khususnya di UKM. Sekian lama,selepas pilihanraya kampus yang lepas, bumi lembah ilmu ini sepi dan sunyi dengan sorak-sorai mahasiswa-mahasiswi yang lantang bersuara menegakkan kebenaran. Kesepian mahasiswa UKM dari pekikan mendaulat kebenaran ini menyebabkan sewenang-wenangnya mahasiswa diperlakukan sesuka hati oleh pihak-pihak tertentu yang bertindaK ZALIM dan cukup kejam dalam menidakkan hak-hak mahasiswa/wi..

Kemenangan barisan duta-duta pro-mahasiswa seramai 12 orang dalam pemilihan MPP yang lalu membuka dimensi baru dalam sejarah gerakan mahasiswa UKM.

Berpegang teguh pada perjuangan menegakkan kebenaran berprinsipkan pillar-pillar asas demokrasi sebenar, duta-duta pro-m UKM telah mengorak langkah memperjuangkan hak-hak mahasiswa dan mengembalikan maruah mahasiswa daripada dicabul sesuka hati sebelumnya.

Perjuangan mahasiswa bukan sekadar memperjuangkan water cooler atau pejuang toilet, tetapi perjuangan mahasiswa mendasar kepada perjuangan sebenar meningkatkan martabat mahasiswa.

KITA BUKANLAH PEMULA BAGI SEBUAH PERJUANGAN, BUKAN JUA PENGAKHIR BAGI PERJUANGAN INI. TETAPI KITA ADALAH MATA RANTAI YANG MENYAMBUNG PERJUANGAN DALAM LAKARAN GERAKAN MAHASISWA UKM

0 comments: